آراد برندینگ

مزیتهای پارچه مانتویی نخی که کمتر کسی می داند

مزیتهای پارچه مانتویی نخی که کمتر کسی می داند

امروزه برای دوخت مانتوهای جدید تابستانه از پارچه هایی استفاده می کنند که از الیاف طبیعی باشد. چون این الیاف مانع عرق کردن و بوی بد گرفتن بدن می شوند و تحمل گرما را در این فصل راحت تر می کنند مانند پارچه های نخی و حریر که انواع مانتو با استفاده از این پارچه ها، در طرح ها و رنگ های جدید و متنوع در بازار عرضه می شود.

لباس های تابستانی باید گشاد باشند و جذب بدن نباشند تا هوا به راحتی در آن جریان داشته و بدن را گرم نکند تا مانع عرق سوز شدن بدن شود. با توجه به اینکه تحمل گرما در فصل تابستان بسیار سخت است از اینرو تقاضای زیادی برای خرید این محصول وجود دارد که با مراجعه به فروشگاه های آنلاین و بازدید از انواع محصولات متنوع آن در این زمینه، سفارش خود را ثبت کرده تا محصولی با کیفیت در اسرع وقت طبق سلیقه هر فرد در درب منزل تحویل گرفته شود.

مزیتهای پارچه مانتویی نخی که کمتر کسی می داند

لازم به ذکر است انواع مختلف پارچه را می توانید در سایت آراد برندینگ مشاهده کنید این پارچه ها که از الیاف طبیعی ساخته شدند و از این پارچه ها برای تولید انواع لباس در فصل گرما استفاده می شود که از جمله آن می توان به پارچه خدی، ابریشم، کشمیر و خامه دوزی اشاره کرد. پارچه هایی با ایاف پلی استر مناسب چه فصلی است؟ در میان پارچه های مختلف پارچه هایی هم هستند که برای تابستان مناسب نیستند مانند پلی استر، ریون، جین و ساتن. بعضی از افراد اینطور تصور می کنند که چون پلی استر سبک است پس خنک می باشد در صورتی که این نوع پارچه با چسبیدن به بدن باعث گرم شدن می شود. پارچه جین با وجود اینکه از جنس پنبه است ولی به خاطر ضخامت زیاد آن باعث گرم شدن می شود پس مناسب این فصل نمی باشد.

پارچه نخی مانتویی

خوب است بدانید در تهیه انواع مانتو از پارچه نخی مانتویی استفاده می شود چرا که جنس لطیف و سبکی داشته و احساس گرما را به شخص منتقل نمی کند.

انسانهای اولیه فقط برای این‌ که بدنشان را در مقابل گرما و سرما بپوشانند از پوست حیوانات، پوست گیاهان و پوست درختان استفاده می ‌کردند اما با گذشت زمان لباس کاربردهای بیشتری پیدا کرد و از آن برای محافظت از پا، سر و قسمتهای مختلف بدن استفاده می ‌شد و البته گاهی نیز اشخاص خاصی در قبیله ها برای‌ اینکه از دیگران متمایز شوند لباس می‌ پوشیدند.

لباس یکی از مهم ‌ترین نیازهای انسان بوده اما به‌ تدریج تبدیل به نماد زیبایی و نشان‌ دادن تجملات و قدرت شد به ‌طوری ‌که امروزه جزو 5 صنعت مهم جهان به شمار می ‌رود.

مزیتهای پارچه مانتویی نخی که کمتر کسی می داند

مواد تشکیل‌ دهنده پارچه مانتویی نخی به رنگ و فرهنگ هر جامعه بستگی دارد البته در زمان گذشته برای دوخت پارچه فقط الیاف طبیعی وجود داشت و انتخابها محدود به کتان، ابریشم، پنبه و پشم بود و با این‌ وجود امروزه استفاده از منسوجات حیوانی در جامعه بسیار رواج دارد مثل ابریشم و پشم.

طبق شواهد به دست آمده اولین دوک پیدا شده مربوط به عصر نوسنگی و حجر می ‌باشد اما به ‌تدریج و با گذشت زمان نخهای ریسیده ابداع شدند و سپس به وسیله این نخها شروع به تولید پارچه کردند در واقع در زمان نوسنگی صنعت بافندگی نیز به وجود آمد.

نمی ‌توان تاریخ خاصی را برای بافت پارچه مشخص کرد اما با توجه به این‌ که از هر نقطه از جهان آثار متفاوتی از بافندگی به‌ دست ‌آمده است پس می ‌توان گفت که تمام نقاط دنیا با توجه به موقعیت جغرافیایی خود تا حدودی صنعت بافندگی را آموخته بودند.

جدید ترین پارچه مانتویی تابستانی

هرچه میگذرد جنس پارچه هایی که برای تهیه مانتو در فصل تابستان مورد استفاده قرار میگیرد متنوع می شود. جدیدترین پارچه هایی که به این منظور ارائه شده از جنس ابر و بادی، لینن و دلتا کراش است که از اینها هم علاوه بر پارچه های پنبه ای، نخی، کتان و ابریشم برای دوخت لباس های تابستانه مخصوصا مانتو استفاده می شود. این مانتو ها با توجه به سلیقه های متفاوت در سبک های مختلف اسپرت، شومیزی، اینستاگرامی، دامنی بلند، سفید تابستانه و حریر تابستانه به بازار عرضه شده است. مانتو هایی که حریر هستند مشتریان زیادی دارد زیرا نازک و سبک بوده و برای فصل گرم مناسب می باشد.

مزیتهای پارچه مانتویی نخی که کمتر کسی می داند

انواع پارچه از جنس های مختلف وجود دارد پارچه مانتویی خنک که جنس آن از نخ است و برای دوختن مانتویی که مناسب هوای گرم باشد باید به جنس نخ و ویژگی های آن توجه کرد. برای تولید مانتوهای زمستانه سعی شده که از نخ های طبیعی مانند ابریشم، پشم، کنف و پنبه و همچنین از الیاف مصنوعی مانند پلی استر، آکریلیک و نایلون استفاده شود. البته وزن الیاف مصنوعی کمتراز الیاف طبیعی بوده و سبک تر می باشند ولی می توان آن را همراه با الیاف طبیعی بکار برد و به اندازه همان مقدار گرمایی که پشم خالص دارد، از گرمای آن بهره برد. لباس هایی که از پشم خالص هستند برای بیرون از اتاق و فضای آزاد مناسب بوده و در داخل اتاق که وسایل تولید گرما وجود دارند مناسب نمی باشد.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا