آموزش اینترنت و کامپیوتردانستنی های اینترنت و کامپیوتر

اگر یک وای فای امن می‌خواهید این 7 مطلب را بخوانید

با اصفهان وب در یک مطلب تازه از آموزش اینترنت همراه باشید :

محافظت از وای فای, راهکارهایی برای محافظت از وای فای

افزایش امنیت وای فای

 

امروز دیگر تصور دنیایی بدون اینترنت و وای‌فای بسیار وحشتناک است. در طول روز به‌واسطه کارمان یا جهت گذران اوقات فراغت ناخودآگاه مسیرمان به سمت گوشی، تبلت یا کامپوترمان کج می‌شود. همیشه باید نکته‌ای را در هنگام استفاده از وای‌فای در ذهن داشته باشیم: “بیگانه‌ای پرسه می‌زند”. اگر می‌خواهید در حین استفاده از وای‌فای اینترنت شما به سرقت نرود و یا متجاوزان به دستگاه شما حمله نکنند این مطلب را بخوانید.

 

در این مطلب 7 مقاله مجزا را در زمینه “امنیت وای فای” گردآوری کردیم. روی تیتر دلخواهتان کلیک کنید تا مقاله مورد نظر باز شود.

آیا تا به حال کنجکاو شده‌اید درباره تعداد سیگنال‌های وای‌فای که در اطراف شما قرار دارند تحقیق کنید؟ بسیاری از ما زمانی که در منزل خود هستیم ممکن است تعداد 10 یا بیشتر SSID منحصر به فرد را در بخش تنظیمات وای‌فای دستگاه هوشمند خود مشاهده کنیم. در حالت کلی، در یک ساختمان مسکونی سیگنال‌های وای‌فای در سراسر ساختمان پخش می‌شوند. این سیگنال‌های مختلف وای‌فای به‌شکل کاملاً ناهنجاری بر سرعت اینترنت تأثیر منفی می‌گذارند.

 

هیچ ‌کاربری پیش از اتصال به وای‌فای عمومی مفاد آن‌را مطالعه نمی‌کند

تاکنون چند مرتبه پیش از اتصال به یک ها‌ت‌اسپات رایگان شرایط ذکر شده در سرویس آن‌را مطالعه کرده‌اید؟ اگر تاکنون این‌کار را انجام داده‌اید، توصیه ما این است که حتما مفاد مندرج در توافق‌نامه را مطالعه کنید، به واسطه آن‌که ممکن است بدون هیچ‌گونه آگاهی و ناخواسته با هر عملی موافقت کرده باشید.

 

محافظت از وای فای, راهکارهایی برای محافظت از وای فای

بالابردن امنیت وای فای

 

چگونه بفهمیم یکی از همسایه‌ها به وای‌فای ما وصل شده است + راه‌حل

آیا سرعت اینترنت شما کم شده است؟ آیا در زمان پخش ویدیو سرعت بافر شدن به کندی صورت می‎گیرند؟ آیا برای دانلود کردن یک فایل کوچک هم به مدت زمان زیادی نیاز دارید؟ اگر این‌گونه است ممکن است خبرهای بدی در انتظار شما باشد. احتمالاً یکی از همسایگان شما بدون اطلاع در حال استفاده از شبکه وای‎فای شما است.

 

چگونه بفهمیم دیگران در حال استفاده غیرمجاز از وای‎فای ما هستند

اتصال شبکه بی‎سیم به بخشی جدانشدنی از ملزومات کسب‌و‌کار ما تبدیل شده است. در یک شبکه وای‎فای معمولا از لپ‎تاپ‎ها گرفته تا تلفن‎های هوشمند، همگی در حال تبادل اطلاعات محرمانه (مثل داده‎های کارت‎های اعتباری، گذرواژه‎ها و دیگر فایل‎های حساس) هستند. چنین مواردی باعث می‎شود تا شبکه شما ذاتا به هدفی جذاب برای مجرمان سایبری تبدیل شود. هدف اصلی آنها این است که به شبکه تجاری شما نفوذ کرده و اطلاعات محرمانه کسب و کار شما را به دست آورند. بنابراین، برای حفاظت از شبکه وای‎فای اولین قدم شما باید این باشد که بدانید چگونه می‎شود فهمید آیا کسی در حال سرقت از شبکه بی‎سیم شما است.

 

۵ اشتباه امنیتی رایج در استفاده از شبکه‎های وای‎فای

شبکه‎های بی‎سیم به دلیل سهولت در استفاده و دسترسی فراگیر بسیار پرطرفدار هستند. از طرفی اگر شما از تلفن هوشمند، تبلت یا لپ‎تاپ برای اتصال به اینترنت استفاده می‎کنید؛ حتما باید از یک شبکه وای‎فای استفاده کنید. اما این فناوری نیز مشکلات مربوط به خود را دارد. اگر مراقب نباشید، استفاده از اینترنت بی‎سیم می‎تواند شما را در معرض خطرات امنیتی از جمله دسترسی هکرها به اطلاعات محرمانه شما قرار دهد. در ادامه پنج اشتباه رایج که مردم در زمان استفاده از وای‎فای مرتکب می‎شوند و راه‎های جلوگیری از آن را بررسی خواهیم کرد.

 

محافظت از وای فای, راهکارهایی برای محافظت از وای فای

محافظت از وای فای

 

روتر وای‎فای شما در معرض خطر است، هر چه زودتر آن را به‎روزرسانی کنید!

طی روزهای گذشته اخبار ناخوشایندی در مورد روتر شبکه‎های خانگی و دفاتر کوچک تجاری در فضای مجازی منتشر شد. اول، یک آسیب‌پذیری بزرگ مربوط به دستگاه‎های نت‌گیر و حالا بدافزاری که توانسته از طریق صفحات وب به بیش از 166 مدل از روترهای سازندگان مختلف نفوذ کند. متاسفانه ما نام همه روترها را نمی‎دانیم؛ به همین دلیل تمام مدیران شبکه و مالکان روترهای شبکه‎های خانگی و تجاری کوچک باید فرض کنند که دستگاه آنها در معرض آسیب است و باید هر چه سریع‎تر میان‌افزار آن را به‎روزرسانی کنند. در غیر این صورت ممکن است حریم خصوصی و امنیت آن‎لاین شما تحت خطر جدی قرار گیرد.

 

چگونه در ویندوز ۱۰ اطلاعات شبکه‌های بی‌سیم را پاک کنیم

وقتی شما در ویندوز 10 به یک شبکه بی‎سیم آزاد یا حتی مخفی متصل می‎شوید، سیستم‌عامل برای این اتصال یک پروفایل ایجاد می‎کند که در آن اطلاعاتی مثل SSID (نام شبکه) و جزئیات امنیتی (شامل کلمه عبور و نوع کدگذاری مورد استفاده) ذخیره می‎شود. اما اگر شما نخواهید کامپیوتر شخصی یا دستگاه موبایل شما اطلاعات مربوط به یک شبکه خاص را در خود ذخیره کند چه باید کرد؟ در چنین مواردی شما باید پروفایل مربوط به شبکه را پاک کنید و گزینه forget را برای نادیده گرفتن این شبکه وای‎فای انتخاب کنید. در ادامه روش انجام این را بررسی خواهیم کرد.

 

منبع:shabakeh-mag.com

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای اینترنت

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا