آراد برندینگ

آجری که موجب شد آرزو هایم نسوزد

آجری که موجب شد آرزو هایم نسوزد

من آرزوهایی داشتم که همیشه بهم میگفتند تو هیچی نمیشوی اما من توانستم در زمینه آجر فعالیت داشته باشم و به تمام آرزو هایم برسم و به اطرافیانم ثابت کنم هرکسی که بخواهد میتواند به هدف هایش برسد، من یک فرد موفق در حوزه آجر نسوز هستم، حالا میخواهم چند نمونه را به شما عزیزان معرفی کنم.

آجر نسوز کوره

در خصوص تعریف لغوی و عامه پسند آجر نسوز کوره ذکر این نکات ضروری است که آجر نسوز در اصل ساختاری از آجر میباشد که مقاومت دمایی بالایی داشته و در کاربرد اولیه آن برای مصارف صنعتی و کوره های ذوب استفاده میشد. آجرهای نسوز در واقع نوعی چینی هستند که از خاکهای نسوز تهیه می شود. چینی هم نوعی سرامیک مرغوب است که دارای ساختاری ظریفتر و متراکمتر از سفال است. دمای پخت آجرهای نسوز ، حدود ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد می باشد. آجر نسوز و مواد نسوز برای جداره کردن و ساخت دیرگدازهای بی عیب کوره، چه از طریق متخصصان بنایی با تجربه که بر روی کوره‌هایی با تولید بالا کار می‌کنند و چه پیمانکاری که کوره زباله سوز برای شهرداری می‌سازد، با ایده ‌های اصولی که جهت عملکرد رضایت بخش محصول نیاز هستند، آغاز می‌گردد.

A picture containing brick, building material, box, building Description automatically generated

آجر نسوز ضد اسید

همچنین آجر نسوز ضد اسید در حوضچه های سولفور و سایر تجهیزات مشابه که علاوه بر مقاومت شیمیایی بالا، بدلیل تغییرات دمایی شدید، مقاومت در برابر ترک خوردگی نیز مورد نیاز می باشد کارایی بسیار بالایی دارد. بطور کلی کاشی ها و آجرهای ضد اسیدی با پایه سرامیکی که بر پایه SiO2 و Al۲O۳ میباشند دارای مقاومت بسیار بالا در برابر طیف وسیعی از مواد خورنده و بخصوص اسیدها می باشند. این نوع از کاشی و آجرها در برابر اسیدهایی مانند اسید سولفوریک، اسید نیتریک، اسید کلریدریک کاملا مقاوم می باشند ولیکن در برابر اسید هیدروفلوریک و اسید فسفریک مقاوم نیستند. از موارد دیگر استفاده از آجرهای کربنی و گرافیتی بعنوان پوشش در مبدل های حرارتی بوده که در آنها مواد خورنده مانند اسید فسفریک، اسید سولفوریک و اسید کلریدریک جریان دارد.

A picture containing text, indoor, checker, cosmetic Description automatically generated

آجر نسوز قلیایی

اگر بخواهیم به لیستی از قوی ترین مصالح ساخت بشر در دوران ‌های مختلف اشاره نماییم، آجر نسوز قلیایی در صدر این لیست قرار خواهد گرفت، طول عمر آجر نسوز قلیایی نسبت به مصالحی چون سنگ آهک، گرانیت و حتی آهن نیز بیشتر می باشد. از طرفی مقاومت آجر نسوز قلیایی نسبت به تنش ‌های مختلف محیطی، آن را از لحاظ استحکام منحصر به ‌فرد ساخته است. یکی دیگر از ویژگی هایی که این آجر را نسبت به بقیه محصولات آن متمایز کرده است، مقاومت بالای آن نسبت به دما و حرارت بالا می باشد. آجر نسوز قلیایی نوعی آجر است که در خود ترکیباتی دارد که تحمل حرارت بالا را در خود افزایش می‌دهد و این نوع آجرها یکی از قوی‌ترین مصالح ساختمانی شناخته شده است. این نوع آجر نسبت به مصالح های دیگری مانند آهک، سنگ، گرانیت و غیره طول عمر بالاتری دارد و علاوه بر داشتن کیفیت عالی از قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار می‌باشد.

A picture containing text, keyboard, building material, auditorium Description automatically generated

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا