آراد برندینگ

داشتن پوست و موی سالم با مصرف شلغم

داشتن پوست و موی سالم با مصرف شلغم

سبزی شلغم به دلیل محتوای بالای ویتامین A می تواند به حفظ سلامت پوست و مو کمک کند. ویتامین A همچنین برای رشد تمام بافت های بدن از جمله پوست و مو ضروری است. همچنین در تولید سبوم نقش دارد و سبوم مو را مرطوب نگه می دارد. قیمت خیار سبز گلخانه ای نیز مناسب است و همچنین این محصول در کنار شلغم می تواند تاثیر خوبی در سلامت پوست شما دارد.

ویتامین C برای ساخت و حفظ کلاژن، که ساختار پوست و مو را فراهم می کند، مهم است. همچنین فوایدی برای سیستم ایمنی بدن دارد. ریزش مو می تواند ناشی از کمبود آهن باشد. مصرف کافی مواد غذایی حاوی آهن، مانند سبزی شلغم، می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند.

کمبود آهن در رژیم غذایی نیز می‌تواند بر میزان استفاده موثر بدن از انرژی تأثیر بگذارد.

داشتن پوست و موی سالم با مصرف شلغم

مصرف شلغم موجب پیشگیری و درمان سرطان می شود

شلغم و سایر سبزیجات چلیپایی حاوی مواد مغذی هستند که ممکن است در برابر سرطان محافظت کنند. سولفورافان، یک ترکیب حاوی گوگرد، چیزی است که به سبزیجات چلیپایی طعم تلخ می دهد. همچنین به نظر می رسد که سولفورافان می تواند در برابر سرطان محافظت کند. فروش عمده فلفل دلمه ای و مصرف آن نیز برای جلوگیری از سرطان تاثیرگذار است.

نتایج اولیه نشان می دهد که این ترکیب می تواند آنزیم هیستون داستیلاز (HDAC) را که در پیشرفت سلول های سرطانی نقش دارد، مهار کند. این می تواند غذاهای حاوی سولفورافان را در پیشگیری از انواع مختلف سرطان مفید کند.

کباب کردن مواد غذایی در دمای بالا می تواند آمین های هتروسیکلیک تولید کند که کارشناسان منبع مورد اعتماد را با برخی سرطان ها مرتبط می دانند. خوردن سبزیجات سبز به عنوان یک جانب ممکن است به خنثی کردن این اثرات کمک کند. به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ویتامین C، سبزی شلغم می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد که عامل سرطان هستند کمک کند.

داشتن پوست و موی سالم با مصرف شلغم

تاثیر شلغم بر دیابت

شلغم سرشار از فیبر است و در هر فنجان 5 گرم فیبر دارد. مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که رژیم های غذایی پر فیبر مصرف می کنند، سطح گلوکز خون پایین تری دارند و افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است سطح قند خون، چربی ها و انسولین را بهبود بخشند. اکنون قیمت شلغم 1401 آنقدرها گران نمی باشد که نتوانید آن را تهیه کنید.

دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها توصیه می کند روزانه 25 گرم فیبر برای زنان و 38 گرم برای مردان تا سن 50 سالگی مصرف شود. پس از آن، زنان باید 21 گرم در روز و مردان 30 گرم مصرف کنند. سبزی شلغم همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام اسید آلفا لیپوئیک است. نشان داده شده است که این باعث کاهش سطح گلوکز، افزایش حساسیت به انسولین و جلوگیری از تغییرات ناشی از استرس اکسیداتیو در بیماران مبتلا به دیابت می شود.

مطالعات روی اسید آلفا لیپوئیک همچنین کاهش نوروپاتی محیطی یا نوروپاتی اتونومیک مرتبط با دیابت را نشان داده است. ممکن است از بافت مغز محافظت کند و مزایایی را برای افراد مبتلا به زوال عقل و کسانی که سکته کرده اند ارائه دهد. همچنین ممکن است در نواحی گلوکوم، پوست آسیب دیده از نور خورشید، ام اس و میگرن مفید باشد.

داشتن پوست و موی سالم با مصرف شلغم

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا