آموزش اینترنت و کامپیوتردانستنی های اینترنت و کامپیوتر

۳۰ روش افزایش بازدید سایت و وبلاگ

با اصفهان وب در یک مطلب تازه از آموزش اینترنت همراه باشید :

افزایش بازدید وبسایت نگرانی مدیران وبسایت ها میباشد

 

افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت بخش جدانشدنی نگرانی مدیران وبسایت ها میباشد.در این مقاله قصد داریم به شما روش های نوین افزایش بازدید را آموزش دهیم.

افزایش بازدید دارای روش های گوناگونی میباشد. روش هایی که بعضی از انها به کلاه سیاه معروف هستند و بعضی روش های با تاثیر طولانی مدت به روش های کلاه سفید مشهور هستند. این روش ها از ابتدای ایجاد سایت ها و وبلاگ ها دچار تغییر شده اند هرساله براساس فاکتورهای گوناگونی همچون : بازخود کاربران,علایق کاربران و تغییرات اجتماعی این روش ها دچار تغییرات بزرگ و کوچکی می شدند.

 

در این مقاله ما به بررسی روش های نوین افزایش بازدید را آموزش خواهیم پرداخت روش هایی که با انجام دادن انها شما میتوانید بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش بازدید داشته باشید البته روش های ارائه شده نیاز به بررسی و صبر زیاد دارند و زمان مشاهده تغییرات بین یک هفته تا یک ماه میباشند اما با انجام این کارها سایت خود را به خوبی بهینه سازی کرده اید و بازدید کننده های خود را راضی نگه میدارید.

 

مقالات افزایش بازدید شامل ۳ بخش خواهند بود که در سر فصل های زیر رائه خواهند شد:

۱. سایت شما : ارائه راه کارهایی برای افزایش بازدید از طریق سایت یا وبلاگ خودتان.این روش ها معمولا بسیار ساده هستند به راحتی میتوان انها را انجام داد.

 

۲. دیگر سایت ها : راه کارهایی برای افزایش بازدید سایت از طریق سایت های دیگر.این روش ها سخت بوده و پیش نیاز انها رعایت تمامی موارد مقاله اول میباشند.

 

۳. شبکه های اجتماعی: اهمیت شبکه های اجتمای بحث همیشگی و ثابت بوده است در این سری مقالات به ارائه راه کارهایی برای افزایش بازدید از طریق شبکه های اجتماعی میپردازیم.

 

بخش اول : سایت یا بلاگ شما

۱.محتوای خلاقانه : از ابتدای شروع اپدیت جدید گوگل به نام گوگل پاندا ( Google Panda ) یک موضوع میان تمامی افراد صاحب نظر مشترک بوده است و آن هم محتوای وبسایت و وبلاگ میباشد.

سعی کنید همیشه خالق محتوا باشید دوران شیرین کپی پیست فراموش شده است در حال حاضر برنده کسی است که همیشه در فکر ایجاد یک محتوای خلاقانه است نه کسی که در فکر پیدا کردن سایت های جدید برای کپی کردن مطالب.

زمانی که کاربر وارد سایت شما میشود خیلی سریع به آخرین پست های شما نگاه میکند.۳ خط اول تمامی نوشته های شما مهم ترین نقش را در جذب بازدید کننده به عهده دارند.

 

۳ خط اول به عنوان معرف مطلب شما هستند این خطوط میتوانند به همان اندازه که برای شما مفید هستند مضر نیز باشند.سعی کنید مطلب خود را توضیحاتی کوتاه اما جالب شروع کنید از کنار این موضوع سرسری نگذرید و فراموش نکنید که افزایش بازدید بدون نگه داشتند بازدید کننده های قدیمی امکان پذیر نیست.

 

نکات مهم :

محتوای پست های شما باید بدون غلط املایی باشد

محتوای پست ها باید رسا و کامل باشد و هر موضوعی که آغاز میشود تا جایی پیش برود که پاسخ های احتمالی کاربران را در بر بگیرد

زمان ارسال مطالب خیلی مهم است. مدیریت سایت HubSpot با بررسی بیش از ۲۰ هزار وبلاگ و وبسایت که در سیستم انها ثبت نام کرده اند اعلام کرده که بهترین زمان ارسال مطالب صبح بین ساعت ۹ تا ۱۱ میباشد در این بازه ی زمانی شما میتوانید بیشترین آمار بازدید کننده را به سایت خود جذب کنید.                     

 

۲.طراحی حرفه ای: طراحی حرفه ای و اصولی یکی از مهم ترین روش های جذب بازدید کننده میباشد.کاملا واضح است که ورود کاربر به سایت کافی نیست و ما باید محیطی را ایجاد کنیم که کاربر در سایت ما بماند و بعدا دوباره به سایت ما سر بزنید.حالت ایده ال برای هر مدیر ویسایت آن است که بازدید کننده سایت را به لیست علاقه مندی های خود اضافه کند. یکی از روش های رسیدن به این هدف داشتن طراحی اصولی و حرفه ای است.

 

وقتی کاربری وارد سایتی میبشود اولین نکته ای که نظر او را جلب میکند سمت راست صفحه است ( البته این موضوع در سایت های انگلیسی زبان و یا سایت هایی که از چپ به راست مینویسند متفاوت است) سپس انها به Mouse خود نگاه میکنند که به چه سرعتی در سایت شما میتواند حرکت کند و آیا افکت های زیاد در سایت شما باعث کندی در حرکت میشود یا نه؟برای اثابت این موضوع وارد اکانت خود در گوگل انالیتیکز بشوید و در بخش On Page Optimization چک کنید که کدام بخش ها بیشترین کلیک را داشته اند.

 

کاربران CSS3 را بسیار دوست دارند زیرا با رفرش کردن صفحه لازم نیست مقدار زیادی حجم صرف لود شدن تصاویر اضافی بکنند اما کاربران به هیچ وجه سایت هایی که کاملا از CSS 3 ساخته شده اند را دوست ندارند زیرا بسیاری از افکت ها باعث اذیت شدن چشم کاربر میشوند.در مقاله اشتباهات رایج سئوسازی وبسایت های ایرانی توضیح دادیم که سعی کنید استفاده از CSS 3 را در حد معمول رعایت کنید.

 

۳.مردمی بودن:یکی اصول روانشناسی میگوید که اگر میخواهید مورد قبول جامعه واقع شوید باید سعی کنید از مردم باشید و طبق علایق انها رفتار کنید این اصل در دنیای مجازی هم کاملا رعایت میشود اگر میخواهید سایت شما افزایش بازدید پیدا کند سعی کنید از آن چه که مردم دوست دارند سخن بگویید.همیشه به یاد داشته باشید که از میان مردم باشید و برای مردم باشید.

 

۴.نگران این نباشید که بازدید کننده چقدر دارید نگران این باشید که بازدید کننده های شما به چه میزان در سایت شما میمانند:تعداد بازدید کننده های شما در یک روز نشان دهنده ی این نمیباشد که شما موفق بوده اید یا خیر بلکه میزان کابرانی که به سایت شما برمیگردند نشان موفق بودن یا نبودن شما هستند.مهم تر از تعداد کاربرانی که به سایت شما بازمیگردند زیرا برای هر سایتی آن گروه از بازدید کننده ها که به Returning Visitors شناخته میشوند حائز اهمیت هستند.

 

۵.خبرنامه: یکی از اصول جذب بازدید کننده خبرنامه میباشد.شما با ایجاد خبرنامه و دریافت اطلاعات افراد و ارسال آخرین خبرها به ایمیل افراد انها را به بازدید کننده ی ثابت خود تبدیل میکنید.در صورتی که شما اصول ایمیل مارکتینگ را رعایت کنید نرخ تبدیل شما بالا رفته و در جذب بازدید کننده موفق خواهید بود.

 

۶.از بلاگ استفاده کنید: کاربران بلاگ را دوست دارند همیشه اسم بلاگ حس متفاوتی در کاربران ایجاد میکند زیرا تعریف بلاگ با سایت متفاوت میباشد و همه چیز در بلاگ کوتاه اما کامل است.اسلاگ وبلاگ هم از نظر موتورهای جستجو و هم کاربران متفاوت است و مطالب این بخش را بیشتر مورد مطالعه و بررسی قرار میدهند.

 

۷.تکلیف خودتان را با هدف سایتتان مشخص کنید: بسیار دیده میشوند سایت هایی که اغاز به کار میکنند بدون هدف اگر شما از این دسته سایت ها دارید هیچ وقت دیر نیست سعی کنید هر چه زودتر هدف خود را مشخص کنید.پس از انتخاب هدف شما باید کلمات مهم خود را مشخص کنید و براساس همین کلمات شروع به نوشتن مقالات کنید و همیشه به یاد داشته باشید که کاربران بر اساس کلمات مهم شما سایت شما را می شناسند هر سایتی در ذهن هر کاربری به چند کلمه کوتاه خلاصه میشود اگر شما بتوانید این کلمات را خودتان در ذهن کاربر جا بیاندازید به یک هدف بزرگ رسیده اید.خیلی سخت هست که شما بتوانید ذهن و نوع تفکر یک انسان را تغییر بدهید اما اگر شما بتوانید در برخوردهای اول یک تصور خاص و متفاوت در ذهن کاربر ایجاد کنید بازدید کننده ی ثابت خود را ایجاد کرده اید.

 

۸. به مطالب تصاویر گرافیک و جدول اضافه کنید: استفاده از تصاویر و آمار بسیار مفید میباشد. اولین و مهم ترین فایده آن این میباشد که تصاویر و امار به مطالب شما اعتبار میبخشد.شاید تعداد بسیار زیادی مانند مطلب شما موجود باشد اما اگر از تصاویر استفاده کنید به بازدید کننده ها نشان میدهید که متفاوت هستید.همچنین با استفاده از تصاویر شما میتوانید از انها نیز ورودی به دست بیاورید.Bing Images و Google Images مهم ترین منابع جستجوی رایج در میان کاربران اینترنتی هستند به دست آوردن بازدید از این دو منبع بسیار مهم میباشد زیرا تنها سایت هایی بازدید کننده خواهند گرفت که به اصل بهینه سازی تصاویر دقت کنند. اگر شما سایتی دارید که فقط میخواهید تصویر قرار دهید استفاده از Flicker را فراموش نکنید.

از دیدگاهی دیگر بازدید کننده ها زیاد علاقه ندارند که مطالب طولانی و بدون تصویر را بخوانند و دوست دارند کل مطلب را به صورت تصویر ببینند تا بهتر متوجه شوند.

 

۹. به امار دقت کنید: آمار و متوجه شدن امار در سئو بسیار مهم میباشند.درست و دقیق متوجه شدن امار میتواند برای شما بسیار مفید باشد زیرا هر بخش مثبتی در امار و نتایج به یک دلیل منطقی ارجاع داده میشود و شما میتوانید با بررسی و سعی در تقویت آن بخش مثبت باعث پیشرفت سایت خود بشوید.به تصویر زیر دقت کنید:

 

نحوه افزایش بازدید سایت,اموزش افزایش بازدید سایت

 دقت داشته باشید در صورتی که شما به امار دقت نکنید موفق نخواهید بود

 

نکته ی اول در تصویر بالا ان میباشد که حتما از آمارگیر گوگل انالیتیکز استفاده کنید.

نکته ی دوم و مهم در مورد بخش هایی است که با فلش جدا شده و به انها اشاره شده است.اگر دقت کنید تعداد ورودی های جدید از ان سایت ها بالای ۸۰ درصد میباشد این به شما نشان میدهد که این سایت ها میتوانند برای شما به عنوان یک Referrer خوب باشند پس سعی کنید از این سایت ها بیشتر ورودی بگیرید روش های گوناگونی هم وجود دارد که ساده ترین انها تبلیغات متنی و یا بنری میباشد شما همچنین میتوانید با این سایت های تبادل لینک هم بکنید.

 دقت داشته باشید در صورتی که شما به امار دقت نکنید موفق نخواهید بود.

 

۱۰.ارجاع بدهید: وب برای این ساخته نشده است که فقط متن و تصویر باشدوب ساخته شده است که لینک باشد.کاربران وقتی پست های شما را میخوانند بیشتر از هر چیز منبع میخواهند انها بیشتر مطالبی را مورد قبول میدانند که به منابع معتبر ارجاع داده شوند.

 

مهم نیست که ارجاع شما به یک پست داخلی باشد و یا خارجی مهم این است که بازدید کننده توسط شما به بخش های دیگر منتقل شود.شما باید سعی کنید بازدید کننده را به دنبال موضوع خود بکشانید بهترین کار هم ارجاع دادن ها میباشد که بازدید کننده بیشتر بخواهد.بیشتر خواستن بازدید کننده باعث میشود به سایت شما دوباره سر بزند و یا به سایت های دیگر برود.

 

در ادامه مقاله میخواهیم به شما روش هایی را آموزش بدهیم که چگونه از طریق دیگر سایت ها بازدید سایت خود را افزایش بدهید.

11. نویسنده مهمان باشید

آسان ترین و بهترین راه مطرح شدن در دنیای نت همکاری با دیگر وبسایت ها میباشد. وبسایت هایی که به صورتی به موضوع شما نزدیک هستند.در ایران مساله ی نویسنده ی مهمان بودن هنوز جا نیوفتاده است.متاسفانه بسیاری از وبمسترها معتقد اند که با نوشتن پست در وبلاگ ها دیگران به خود خیانت کرده اند.

 

نکته ی جالب اینجاست که اگر انها شروع کننده به نوشتن یک پست برای وبسایتی دیگر بیشتر اوقات به این نتیجه میرسند که این پست بسیار عالی است و در وبسایت خودشان بهتر نتیجه خواهد داد پس پست را در وبسایت خود منتشر میکنند و متاسفانه مشاهده میشود که پست ها اصلا مورد توجه کاربران قرار نمیگیرید.

 

نویسنده مهمان بودن از ۳ نظر مهم میباشد:

شما با نوشتن پست در وبسایت های دیگران خود را علاوه بر کاربران ثابت به دیگران نیز معرفی میکنید اگر ویسایتی که شما در ان پست مینویسید دارای شرایط خوبی باشد یک پست ساده از شما میتواند تعداد بسیار زیادی کاربر به سوی وبسایت شما روانه کند.

 

یکی از بهترین و جدید ترین روش های لینک بیلدینگ نویسنده بودن در وبسایت ها دیگران میباشد.شما با ارسال پست خود به وبسایت دیگران در عمل یک لینک از وبسایت خود هم از ان سایت دریافت میکنید.فکر کنم تبادل عادلانه ای باشد در قبال نوشتن پست خوب شما لینک خوب دریافت میکنید که میتواند برای شما بسیار مفید باشد.

 

اخرین و مهم ترین دلیل مهم بودن نویسنده مهمان بودن این است که شما نشان میدهید حرفه ای هستید.کاربران وب علاقه ی خاصی به مدیران حرفه ای دارند.مدیران حرفه ای همه چیز را برای خود نمیخواهد بلکه انها بر این باور هستند که هر چه در دنیای مجازی موجود هست باید بین همه تقسیم شود و رقبات سالم سرلوحه ی کار انها میباشد.انها میخواهند در کنار رقابتی که دارند با دیگران همکاری نیز داشته باشند برای هدفی بزرگتر از معروف شدن خود و وبسایتشان.

 

12. با نظر گذاشتن در دیگر سایت ها خود مشترک بحث ها کنید

قدیمی ترین روش جذب بازدید کننده از دیگر وبسایت ها نوشتن نظر میباشد.سعی کنید از طریق ابزار هایی مانند FollowerWonk ویا  Google Reader/Blog Search در مورد خواننده های فید دیگر وبسایت ها اطلاعاتی بدست اورید.سپس با به دست اوردن این امار در وبسایت های مفید و دارای عضو فید بالا نظر بگذارید.نظر دادن در دیگر وبسایت ها دارای اصولی میباشد که به ان Comment Marketing میگویند.شاید جالب باشد بدانید که نیمی از کامنت هایی که در وبلاگ ها ثبت میشوند اسپم هستند و دارای هیچ ارزشی نمیباشند.

 

13. عضویت در سایت های پرسخ و پاسخ ( Q&A )

 این سایت ها متاسفانه در ایران بسیار کم میباشند اما نایاب نیستند.نمونه ی معروف انها داناترین میباشد.شما با عضویت در این وبسایت ها میتوانید دانش خود را با کاربران به اشتراک بگذارید.همچنین توسط کاربران شناخته خواهید شد.اگر پاسخ های شما قانع کننده باشد شما به عنوان یک فرد اگاه شناخته خواهید شد و سایت شما به عنوان مکانی شناخته خواهد شد که کاربران میتوانند مشکلات خود را بیان کنند و یا به مطالبی بربخورند که منشا انها دانش شما میباشد.یک نمونه ی خارجی خوب سایت Yahoo! Answers میباشد.

 

14.عضویت در تالارهای گفتگو

تالارهای گفتگو پرچمداران وبسایت های WEB2 میباشند.وبسایت هایی که کاربر محور هستند.این سایت ها امکان پرسش و پاسخ,به اشتراک گذاشتن اطلاعات و معرفی را به کاربران خود میدهند.تمامی امکانات نامبرده میتوانند برای شما فرصتی فراهم اورند که خود و وبسایتتان را به دنیای مجازی معرفی کنید.

 

در تمامی مواردی که تا اینجا ذکر کردیم به شما روش هایی را معرفی کردیم که خود را معرفی کنید قدم اول در به دست اوردن بازدید Brand سازی هست شما باید انتخاب کنید که سایت شما شناخته شود و یا با نام خودتان برند سازی کنید ما در سئوموز انتخاب کردیم که به جای برند سازی به نام فرد با نام سایت برند سازی کنیم.

 

15. ثبت سایت در دایرکتوری ها

ثبت سایت در دایرکتوری ها برای شما بازدید بسباری نخواهند اورد. اما دایرکتوری ها محل مناسبی هستند برای به دست اوردن لینک مناسب و یکی از اصول لینک بیلندیگ هم ثبت سایت در دایکتوری ها میباشد.

 

16.تبلیغات

این بخش دارای هزینه است.اما شما لازم نیست کار خاصی انجام دهید تنها کاری که شما باید انجام دهید طراحی بنر میباشد و واریز هزینه به حساب سایت ها در قبال قرار دادن بنر شما.

انواع دیگری از تبلیغات هم وجود داره به صورت تبلیغات متنی که بیشتر برای بدست اوردن بک لینک قرار داده میشود.

 

و نوع اخر تبلیغات هم تبلیغات کلیکی میباشد که معروف ترین انها Google Adwords هست که به دلایلی در حال حاضر دارای هزینه بسیار زیادی میباشد اما همچنان مورد استفاده است.

 

17.News Coverage

در این مورد زیاد در نت فارسی بحث نشده است.خیلی خلاصه بخواهیم توضیح بدهیم شما باید روش هایی را پیدا کنید که سایت های خبری متفاوت برای شما خبر درج کنند.سایت های بسیار هستند که خبرهای وب فارسی را منتشر میکنند که معروف ترین انها Webna میباشد.شما با ارسال خبر خود میتوانید Network Coverage برای سایت ایجاد کنید. 

 

18.درخواست بررسی بدهید

جدیدا سایت های بزرگ بخشی راه اندازی کرده اند به نام بررسی و یا معرفی سایت.در این بخش شما با پرداخت هزینه ای میتوانید از انها بخواهید سایت شما را مورد بررسی قرار دهند و ان را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

 

19.تبادل لینک و لوگو کنید

تبادل لینک هیچ وقت مورد توجه و علاقه ما در سئوموز نبوده زیرا اینکار فقط در ظاهر نتایج مثبت دارد و در عمل تنها نتایج منفی برای شما خواهد داشت.اما هنوز هم تبادل لینک یک راه برای معروف شدن و به دست اوردن بازدید از سایت ها می باشد.اما تبادل لوگو کاری که به تازگی در میان وبسایت های فارسی بسیار رواج پیدا کرده بسیار مفید می باشد.قاطعانه میتوان گفت که تبادل لوگو چندین برابر تبادل لینک برای شما بازدید خواهد اورد زیرا کاربران دوست دارند به جای خواندن متن به تصاویر نگاه کنند.این یک علاقه ی قدیمی و ذاتی در انسان است که توجه زیادی به تصاویر دارد.

 

20. شبکه های اجتماعی

بحث شبکه های اجتماعی به میزانی مهم و پیچیده میباشد که تصمیم گرفتیم ان را در پستی جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.اگر از اول ما را همراهی کرده باشید متوجه میشوید که ما همیشه بر اهمیت شبکه های اجتماعی پافشاری کرده ایم و سئو را بدون شبکه های اجتماعی بدون تاثیر میدانستیم.

 

نحوه افزایش بازدید سایت,اموزش افزایش بازدید سایت

روش های نوین افزایش بازدید سایت و وبلاگ 

 

در این بخش به شما روش هایی را اموزش خواهیم داد که چگونه از طریق شبکه های اجتماعی ( Social Medias ) افزایش بازدید داشته باشید.

قبل از هر گونه توضیحی لازم است اولین و مهم ترین قانون فعالیت در شبکه های اجتماعی را بدانید.

قانونی نانوشته وجود داره که اگر میخواهید در شبکه های اجتماعی موفق باشید شما باید خودتان و سایتتان را فراموش کنید اگر شما فرد مشهوری هستید اگر بهترین سایت جهان را دارید اگر ایده ای دارید که در هیچ سایت دیگری پیدا نمیشود اینها هیچ کدام در ملاک های اولیه نیستند شما باید یاد بگیرید که از مردم و میان مردم باشید و برای انها فعالیت کتید.شما باید یاد بگیرید که در شبکه های اجتماعی بزرگ یا کوچک بودن مهم نیست ان چیزی که مهم است نحوه ی فعالیت شما است.بسته به نوع فعالیت شما میتوانید سایت کوچک خود را به یک سایت بزرگ در شبکه های اجتماعی تبدیل کنید و بالعکس.

 

21. فیس بوک

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان فیسبوک میباشد.که از افراد عادی تا افراد بزرگ سیاسی و اجتماعی در ان فعالیت دارند.نمونه حقیقی اهمیت فیسبوک را میتوان در انتخابات آمریکا مشاهده کرد جایی که باراک اوباما توانست با فعالیت در فیسبوک تعداد بسیار زیادی طرفدار پیدا کند همچنین او توانست خود را به جوانان معرفی کند و اهداف خود را در مکانی که بیشتر فعالان ان جوانان هستند بیان کند.

 

اگر شما شرکت بزرگ یا کوچکی دارید و یا حتی یک سایت شخصی دارید باید در فیسبوک فعالیت کنید.زیرا شبکه های اجتماعی بخش جدانشدنی سئو میباشند و در سئوی نوین سئو بدون شبکه های اجتماعی بی معنی میباشد.

 

22. توییتر

استفاده از این شبکه اجتماعی زیاد میان همه ی ایرانیان رایج نیست.اما به جرات میتوان در صورت استفاده حرفه ای از این شبکه تاثیر ان بیشتر از فیسبوک است.

یکی از بهترین نکات توییتر این میباشد که شما به راحتی میتوانید مخاطب خود را انتخاب کنید یعنی شما اگر فرد خاصی را مد نظر دارید میتوانید او را Follow کنید و همچنین اگر فرد خاصی هم به موضوع فعالیت شما علاقه مند باشد شما را Follow خواهد کرد.همچنین افرادی که در توییتر حاضر هستند در میان فارسی زبانان به یک گروه خاص خلاصه میشوند.

 

یعنی گروه خاصی از افراد که اکثر انها وبمسترها و فعالان وب هستند در توییتر فعالیت متمرکز دارند این خود نشان میدهد که هر کلیک بر روی یک لینک شما در توییتر چندین برابر فیسبوک ارزش دارد.همچنین نکته ی جالب اینجاست که توییتر هرچند که از فیسبوک اعضای کمتری دارد و در رقابت با فیسبوک عقب تر هست اما گوگل به ان پیج رنک ۱۰ داده است که نشان میدهد که یک لینک از این سایت با این که Nofollow هم میباشد اما دارای Authority بسیار بالایی میباشد.

 

23. گوگل پلاس

همه ما میدانیم که قوانین سئو را گوگل تعیین میکند خیلی کم پیش میاید که یاهو و بینگ و یا دیگر موتورهای جستجو قوانین جدیدی را اضافه کنند.اما از جمله قوانینی که بینگ اضافه کرد شبکه های اجتماعی بود.زمانی که بینگ به سمت فیسبوک رفت و تعداد لایک ها را در نتایج خود دخالت داد با کمی تاخیر گوگل هم به سمت شبکه اجتماعی دیگری رفت که اختصاصی خود بود یعنی گوگل پلاس.

 

24. Pinterest

در مورد این شبکه اجتماعی در پست ۸ پیش بینی در مورد سئو در سال ۲۰۱۲ توضیح دادیم. در این سایت هم مانند توییتر شما میتوانید به راحتی مخاطب خود را مورد هدف قرار دهید و با مرتب کردن تصاویر در بخش های مختلف به بازدید کننده ها نشان دهید که جوزه ی فعالیت شما در چه محدوده ای میباشد.

 

25. اشتراک گذاری پیاپی

اگر شما در توییتر فعالیت میکنید در بازه های زمانی مختلف به عناوین مختلف پست های قبلی خود را دوباره توییت کنید.شاید کمی عجیب به نظر برسد اما کاملا واضح هست که ما همیشه نمیتوانیم تمام توییت ها را ببینیم شما با تکرار کردن پست های خود در واقع به خود این امکان را میدهید ان گروه که ممکن است توییت شما را ندیده باشند انها هم ببینند.

 

26. Social Bookmarking

سایت های Social Bookmarking به سایت هایی گفته میشوند که مانند دیگر شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند اما این تفاوت که کاربران میتوانند پست ها و لینک های مورد علاقه خود را در اختیار دیگران نیز قرار بدهند. این سایت ها میتوانند مقدار بسیار زیادی از بازدید را برای شما فراهم کنند.معروف ترین سایت های انگلیسی زبان در این مورد Reddit و Digg میتوان برشمرد در زبان فارسی شبیه ترین وبسایت ها این گونه وبسایت ها بالاترین میباشد.

 

27. StumbleUpon

StumbleUpon این امکان را فراهم میکند که شما دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.شما با ارسال مقاله خود در این وبسایت به گونه ای پست و دانش خود را با گروه بزرگی از کاربران اینترنت به اشتراک میگذارید.StumbleUpon نوعی وبلاگ میباشد که کاربران میتوانند به شما امتیار مثبت ( Thumb Up ) یا منفی ( Thumb Down ) بدهند.یکی دیگر از امکانات این سیستم این میباشد که کاربران میتوانند پست های وبلاگ شما را در وبلاگ خود قرار دهند.

 

28. ارتباط برقرار کنید

فعال بودن در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاشتن لینک ها کافی نیست شما باید یاد بگیرید که با بقیه ارتباط برقرار کنید.شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیسبوک و توییتر براساس برقراری ارتباط میان کاربرها بنا شده اند.اگر شما در فعالیت خود سعی کنید با دیگران ارتباط برقرار کنید باعث میشود نه تنها به خود ان فرد بلکه به دوستان او هم وبسایت و خود را معرفی کنید.

 

29. LinkedIn

این شبکه اجتماعی زیاد میان کاربران فارسی شناخته شده نیست.اما هر وقت اسمی از Social Marketing اورده میشود این سایت جزو اولین سایت هایی میباشد که باید در ان فعالیت کرد. این وبسایت در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۴۰۰ درصد افزایش بازدید از طریق موبایل داشته.

 

30. Myspace

مای اسپیس قبل از فیسبوک و توییتر هم محبوب بود اما بعدها با امدن شبکه های اجتماعی جدید این سایت از مرکز توجه خارج شد و حتی در یک بازه ی زمانی افت هم داشت.اما هنوز هم این وبسایت مکان عالی میباشد برای ایجاد ارتباط با بقیه افراد.سعی کنید از طریق منوی Browse تعداد زیادی دوست برای خود اضافه کنید و سپس لینک وبسایت خود را به اشتراک بگذارید.

منبع:seomoz.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای اینترنت

لینک منبع

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا