آموزش اینترنت و کامپیوتردانستنی های اینترنت و کامپیوتر

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید

با اصفهان وب در یک مطلب تازه از آموزش اینترنت همراه باشید :

وب سایت ماهنامه شبکه: در شرایط فعلی مرورگر کروم یکی از مرورگرهای رؤیایی دنیای وب به شمار می‌رود. این مرورگر ضمن آن‌که از کاربرانش با بهترین مکانیزم‌های امنیتی محافظت به عمل آورد، از سرعت خوبی در ارتباط با باز کردن صفحات وب برخوردار است. اما زمانی‌که قدرت کروم را با افزونه‌ها ترکیب کنید، آن‌گاه به قدرتی دو چندان دست پیدا خواهید کرد.

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید، کدامند؟

افزونه‌ها دقیقا چه هستند؟ افزونه‌ها در اصل برنامه‌های کوچکی هستند که یکسری قابلیت‌های بیشتر را به مرورگری که از آن استفاده می‌کنید اضافه می‌کنند. کروم از جمله مرورگرهایی است که امروزه هزاران افزونه برای آن ساخته شده است.

 افزونه‌های کروم توانایی انجام کارهای زیادی را دارند، از خریدهای اینترنتی گرفته تا بهبود سرعت کامپیوتر از جمله کارهایی است که با افزونه‌ها می‌توانید انجام دهید. به عبارت دیگر حیطه کاری افزونه‌ها بسیار متنوع است.

اگر به فروشگاه افزونه‌های کروم به نشانی Store Extensions مراجعه کنید، طیف گسترده‌ای از این افزونه‌ها را مشاهده خواهید کرد. ما در این مقاله قصد داریم ساده‌ترین افزونه‌های کروم به شما معرفی کنیم.

اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که تازه وارد دنیای مرورگر کروم شدید، این افزونه‌ها سرآغاز خوبی برای آَشنایی با افزونه‌های کروم هستند. اگر جزء کاربران حرفه‌ای کروم هستید، بدون شک با این مدل از افزونه‌ها آشنایی دارید، اما ممکن است تاکنون مطالبی در مورد این افزونه‌ها نخوانده باشید. یک مرتبه که با این افزونه‌ها کار کنید، آن‌گاه متعجب خواهید شد که چگونه تاکنون از این افزونه‌ها برای انجام کارهای خود استفاده نکرده‌اید.

1. The Great Suspender

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید، کدامند؟

اولین افزونه این فهرست که ممکن است بیش از سایر افزونه‌ها به نصب آن تمایل داشته باشید، The Great Suspender است. آن‌چنان که کروم مرورگر بزرگی است، به همان نسبت، از حافظه اصلی سیستم استفاده می‌کند.

همه ما در طول روز زبانه‌های باز زیادی در مرورگر خود داریم. این زبانه‌ها به سرعت حافظه اصلی را مصرف کرده و در نتیجه باعث کاهش عملکرد یک سیستم می‌شوند. این تأثیر منفی برای کاربران لپ‌تاپ محسوس‌تر از کاربران دستکاپ است، به دلیل این‌که طول عمر باتری لپ‌تاپ آن‌ها به سرعت کاهش پیدا می‌کند.

این افزونه جادویی یک راه‌کار مناسب برای افزایش بهره‌وری سیستم و افزایش طول عمر باتری لپ‌تاپ‌ها است. اگر کاربر برای مدت زمان مشخصی از زبانه‌های باز شده در این مرورگر استفاده نکند، این افزونه اجرای آن‌ها را متوقف می‌سازد و به این شکل میزان قابل توجهی از حافظه اصلی را به سیستم باز می‌گرداند.

 اگر کامپیوتری با ۴ گیگابایت حافظه اصلی یا کمتر در اختیار دارید این افزونه به شما کمک می‌کند بدون کاهش حافظه اصلی یا پایین آمدن عملکرد سیستم در دنیای وب به گشت و گذار بپردازید.

2.LastPass

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید، کدامند؟

اصلی‌ترین مشکلی که بسیاری از کاربران در ارتباط با گذرواژه‌ها با آن روبرو هستند به تعدد آن‌ها باز می‌گردد. به همین دلیل بیشتر کاربران سعی می‌کنند برای ورود به حساب‌های کاربری و یادآوری ساده‌تر آن‌ها از گذرواژه‌های یکسانی استفاده کنند. LastPass این توانایی را دارد تا هر دو این مشکلات حل کند.

 اول آن‌که توانایی ساخت گذرواژه‌های قدرتمندی برای سایت‌های مختلف دارد، گذرواژه‌هایی که شکستن آن‌ها کار چندان راحتی نیست و دوم آن‌که همه این گذرواژه‌ها را با استفاده از یک گذرواژه اصلی مدیریت می‌کند.

در نتیجه به جای آن‌که مجبور باشید ده‌ها گذرواژه‌ پیچیده و طولانی را حفظ کرده یا آن‌ها را با خود جا به جا کنید با استفاده از یک گذرواژه اصلی به دیگر گذرواژه‌ها دسترسی خواهید داشت.

3.Giphy

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید، کدامند؟

شبیه به اموجی‌، فرمت‌های فایلی GIF، بخش جدایی‌ناپذیر اینترنت هستند. اما پیدا کردن موضوعی که بتواند تأثیر عمیقی روی دوستا‌ن‌تان داشته باشد کار چندان ساده‌ای نبوده و به مهارت‌های بالایی در زمینه وب‌گردی نیاز دارد.

 اما Giphy این‌کار را برای شما ساده کرده است. Giphy به شیوه ساده‌ای یک ابزار جستجوی یک‌پارچه GIF را در اختیارتان قرار می‌دهد. به‌طوری که به ساده‌ترین شکل ممکن این توانایی را خواهید داشت تا با استفاده از مرورگر کروم این جستجو را انجام دهید.

4. Feedly

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید، کدامند؟

Google Reader در سال ۲۰۱۳ بازنشسته شد. اما Feedly به سرعت جای خالی این ابزار را پر کرد. برای افرادی که به‌طور مستمر پی‌گیر اخبار بوده یا افرادی که همواره اخبار خاصی مورد توجه آن‌ها قرار دارد، Feedly یک افزونه ضروری به شمار می‌رود.

 افزونه Feedly این توانایی را دارد تا منابع مورد علاقه کاربر را طبقه‌بندی کرده و یک آیکون کوچک در پایین هر صفحه به کاربر نشان دهد. به‌طوری که به شما اجازه می‌دهد یک فید را به Feedly اضافه کنید. در ظاهر چنین به نظر می‌رسد که Feedly یک خبرخوان است، اما در واقع بهتر از یک RSS عمل می‌کند.

5.Grammarly

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید، کدامند؟

Grammarly ضمن توانایی غلط‌یابی، قابلیت‌های بیشتری دارد. این افزونه توانایی بررسی املاء و دستور زبان را داشته و به کاربر پیش‌نهاداتی را ارائه می‌کند.

همچنین اگر در زمان نگارش متن انگلیسی اشتباهاتی داشته باشید، آن‌ها را شمرده و به شما نمره می‌دهد. همچنین اگر عضو سرویس پولی آن شوید، امکانات بیشتری همچون به‌کارگیری افعال مناسب‌تر یا حتی بررسی مقالات در ارتباط با سرقت ادبی را نیز پیش‌نهاد می‌کند.

6. UBlock Origin

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید، کدامند؟

بعضی مواقعی اگر به سایتی مراجعه کنید و روی یک صفحه کلیک کنید؛ ممکن است یک پنجره تبلیغاتی به شما نشان داده شود.

یک حالت آزاردهنده که در درازمدت ممکن است باعث از دست رفتن تمرکز شما شود. UBlock Origin یک راه‌کار پیش‌نهادی در ارتباط با مسدود کردن تبلیغات است. هر چند UBlock Origin یک مسدود کننده معروف به شمار نمی‌رود، اما به دو ویژگی قدرتمند تجهیز شده است.

 اول آن‌که به میزان کمی از حافظه اصلی نیاز دارد و دوم آن‌که به کاربر این توانایی را می‌دهد تا مشخص کند، تبلیغات کدام سایت‌ها باید مسدود شود و تبلیغات کدام‌ سایت‌ها نشان داده شود. آیکون بزرگ پاور به شما اجازه می‌دهد اگر تبلیغی مسدود شده است آن‌را مشاهده کنید.


7 .HTTPS Everywhere

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید، کدامند؟

برای افرادی که امنیت اهمیت دارد، افزونه HTTPS Everywhere یک راه کار ایده‌آل است. این افزونه توسط بنیاد Electronic Frontier ساخته شده و این توانایی را دارد تا هر سایتی که روی پروتکل HTTP اجرا می‌شود را به یک ارتباط ایمن HTTPS انتقال دهد.
8. Save to Pocket

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید، کدامند؟

Save to Pocket یکی از بهترین سرویس‌های ذخیره‌سازی “برای مراجعه بعدی” به شمار می‌رود. اما در مقایسه با سرویس‌هایی که چنین خدماتی را ارائه می‌کنند، Pocket یکی از محبوب‌ترین آن‌ها به شمار رفته که همواره توصیه می‌شود.

اگر یک مقاله خیلی عالی پیدا کرده‌اید، اما اکنون زمان کافی برای خواندن آن‌را ندارید، کافی است روی آیکون Pocket کلیک کرده تا مقاله مذکور ذخیره شده و در فرصت مناسب آن‌ را مطالعه کنید. Pocket یک افزونه چند سکویی بود، به‌طوری‌که حتی توانایی ذخیره‌سازی سازمان‌ یافته‌تر عناصر مختلف را نیز دارد.

9. ScriptBlock

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید، کدامند؟

ScriptBlock برای اعمال کنترل بهتر روی جاوا اسکرپیت، iframe و دیگر محتوایی که ناخواسته هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. ScriptBlock یک تعامل خوب با افزونه‌های مسدودکننده تبلیغات همچون AdBlock ،AdBlock Plus و Ghostery دارد.

 این افزونه‌ می‌تواند به صورت هماهنگ با افزونه‌های یاد شده مورد استفاده قرار گیرد. کاربر این توانایی را دارد تا سایت‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارد را به فهرست سفید ScriptBlock اضافه کرده تا مورد بررسی قرار نگیرند.


10. AddThis

برترین افزونه های Chrome که به آنها نیاز دارید، کدامند؟

AddThis به شما این توانایی را می‌دهد تا به اشتراک‌ گذارید، بو‌ک‌مارک بگیرید، چاپ کنید یا حتی صفحات را با یک ابزار ساده ترجمه کنید. این افزونه تعامل بسیار خوبی با سرویس‌های بزرگ دارد، همچنین گزینه Options به شما توانایی سفارشی‌سازی سرویس‌های مختلف را می‌دهد.

 این افزونه بدون آن‌که سرعت کروم را کاهش دهد، محتوای مورد نظر شما را به سرعت به اشتراک‌ قرار می‌دهد. برای به اشتراک‌گذاری صفحات کافی است روی صفحه کلیک راست کرده و گزینه AddThis را انتخاب کنید. نزدیک به ۳۰۰ سرویس توسط این افزونه پشتیبانی می‌شوند.


منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/283011/برترین-افزونه-های-chrome-که-به-آنها-نیاز-دارید

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای اینترنت

لینک منبع

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا