آراد برندینگ

قیمت گیاهان دارویی در ایران

قیمت گیاهان دارویی در ایران

اگر جزو افرادی طبیعت گرد باشید و برای تفریح به کوه و دشت بروید گیاهان متعددی مانند گیاه روناس را مشاهده خواهید کرد که هر کدام از آنها دارای خواص و فواید زیادی می باشند و مانند یک دارو موثر هستند.

گیاهان دارویی کوهی در کشور ایران به دلیل آب و هوای متغیر بسیار فراوان بوده و هر کدام از آنها در فصولی مختلفی رویش می کنند.

این گیاهان در طب سنتی بسیار شناخته شده هستند و برای بهبودی امراض از این گیاهان به بیماران خود تجویز می کنند که از نظر اطباء سنتی دارای نشان بوده و هر گیاهی مزیت و کاربردهای فراوانی را دارا می باشد.

قیمت گیاهان دارویی در ایران

با آرادبرندینگ همراه باشید تا با انواع گیاهان دارویی آشنا شوید.

همان طور که می دانید، در تجارت گیاهان دارویی علاوه بر اینکه به صورت دمنوش و ماده خوراکی استفاده می شود، به عنوان مواد اولیه داروهای گیاهی در صنعت داروسازی و در کارخانه های تولید دارو گیاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. کشور ایران از جمله کشورهای برتر در تولید و تجارت گیاهان دارویی می باشد. بیش از هزار نوع گیاهی دارویی در سراسر کشور به صورت خودرو و یا پرورشی به دست می آید که هر کدام از این گیاهان، می توانند در بهبود بسیاری از بیماری ها تاثیر گذار باشند.

اما یکی از موضوعاتی که در اینجا مطرح است، نحوه تجارت و دسترسی آسان به این محصولات و همچنین میزان فروش گیاهان دارویی در سال های اخیر است. البته افزایش تاثیر گذاری آنی داروهایی شیمیایی و آزمایشگاهی نسبت به داروهای گیاهی، یکی از عوامل پایین بودن میزان فروش گیاهان دارویی نسبت به داروهای شیمیایی است. امروز پیشرفته شدن بسیاری از بیماری های نو ظهور باعث شده، نیاز به دارو های ویژه با دوز مصرفی بالا، بیشتر شود. از این رو داروهای گیاهی، به نوعی باعث بهبودی این بیماران در کوتاه مدت نمی شوند.

قیمت گیاهان دارویی

گیاهان دارویی تولید شده در ایران، در بازارهای خارجی کشورهای همسایه و همچنین برخی از کشورهای اروپایی بسیار پرطرفدار می باشند و از قیمت های مختلفی هم برخوردار هستند. اولین مرحله برای تجارت جهانی این محصولات این است که گیاهان تولید شده در کشور باید، به دقت توسط متخصصان سازمان استاندارد بین المللی و ملی مورد بررسی قرار بگیرند و کیفیت آنها تایید شود. این مرحله شامل هزینه هایی است که عرضه کنندگان آن باید برای صادرات این محصول و تعیین قیمت گیاهان دارویی مختلف در نظر داشته باشند.

قیمت گیاهان دارویی در ایران

پس از تایید محصول نهایی، بهترین زمان برای صادرات آن، فصول سرد کشور مقصد می باشد. زمانی که بازار مصرف مورد نظر از انواع سبزی تازه تهی بوده و نیازمند واردات سبزی خشک با کیفیت می باشد. در این زمان مسلما قیمت کالای صادراتی بیش از دیگر فصول خواهد بود و با این حال همچنان مشتری خود را در اختیار خواهد داشت. پس توجه به شرایط بازار هدف در کشور مقصد در تعیین قیمت گیاهان دارویی و میزان فروش امری موثر است.

این گیاهان یک طیف گسترده ای را به وجود آورده اند که پس از جمع آوری از دل کوه و طبیعت آنها را خشک و سپس بسته بندی می نمایند.

گیاهان دارویی در ایران

گیاهان دارویی اصولا خشک شده هستند و به صورت دمنوش می توان استفاده کرد که می توان یک قاشق از گیاه را در لیوانی ریخته و روی آن را آب جوشیده بریزید و با گذاشتن یک درب بر روی لیوان به مدت 15 دقیقه صبر کرده و پس از صاف کردن دمنوش آماده ی مصرف است.

قیمت گیاهان دارویی در ایران

برخی از گیاهان دارویی در ایران طعم تلخی دارند و اکثر افراد از خوردن آن اجتناب می کنند که به همین منظور می توان برای خوش طعم شدن آن می توان همراه با نبات و یا عسل به شیرین شدن آن کمک کرد.

از افرادی که زمینه ای در گیاه شناسی ندارند از خرید گیاهان دارویی اجتناب کنید، زیرا مصرف هر گیاهی که ناشناخته و یا سمی باشد ممکن است عواقب بدی را در پی داشته باشد و سلامت فرد را به خطر بیاندازد.

آویشن گیاهی کوهی است که به صورت دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از گیاهان پرخاصیت به شمار می رود.

این گیاه را در زمانهای قدیم برای درمان سرماخوردگی مصرف می کردند که همراه با عسل می تواند تقویت کننده ی خوبی برای سلامتی بدن باشد و تمامی ویروسها و میکروبهای بدن را نابود کند.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا