آراد برندینگ

اصول تولید خیار گلخانه ای

اصول تولید خیار گلخانه ای

آشنایی با اصول تولید خیار گلخانه ای از جمله تولید بذر. آموزش، هرس، و فاصله. محیط گلخانه؛ کوددهی و آبیاری؛ و برداشت و کیفیت میوه. لیست قیمت خیار با توجه به شرایط پرورش آن هر روز منتشر می شود.

خیار یک محصول محبوب برای تولید سبزیجات گلخانه ای است. انگلیسی و بیت آلفا دو نوع اولیه خیار هستند که در گلخانه ها رشد می کنند. هر دو نوع پارتنوکارپیک هستند، به این معنی که میوه بدون لقاح گل تولید می کنند و نیازی به گرده افشانی ندارند. به دلیل عدم وجود تخمک بارور شده در میوه، این خیارها بدون دانه هستند و به عنوان “بدون دانه” به بازار عرضه می شوند.

خیار معمولاً در برابر دمای شدید تابستان مقاوم است و محصولی سریع در نظر گرفته می شود که اولین برداشت آن در عرض 7 هفته پس از کاشت آماده می شود. این زمان چرخش سریع باعث انعطاف پذیری زیادی در چرخه های محصول می شود. خیار در دمای شدید تابستان تا حدودی بهتر از گوجه فرنگی عمل می کند. با این حال، بازده می تواند در زمستان با سطوح نور کم و استراتژی های گرمایش محافظه کارانه آسیب ببیند.

اصول تولید خیار گلخانه ای

بهترین دما برای پرورش خیار گلخانه ای

خیار در دمای 80 تا 85 درجه فارنهایت بهترین رشد را دارد. دوره های طولانی دمای بالاتر از درجه فارنهایت باعث کاهش بهره وری و عملکرد بوته های خیار می شود. قیمت خیار سبز گلخانه ای نسبت به نوع بوته ای آن گران تر می باشد.

این یک اتفاق مکرر در گلخانه ها در جنوب شرقی ایالات متحده، به ویژه در ماه های تابستان است. اگرچه تولید گلخانه ای عموماً به عنوان یک شرکت در تمام طول سال در نظر گرفته می شود – و مطمئناً می تواند در مناطق دیگر باشد – وقتی صحبت از رشد گیاهان خاص در جنوب شرقی می شود، فصلی وجود دارد و خیار معمولاً به عنوان محصولات پاییزه و بهاره در گلخانه کشت می شود.

اصول تولید خیار گلخانه ای

چه زمانی موقع برداشت خیار در گلخانه است؟

در حال حاضر به دلیل اینکه مصرف خیار به یکی از اجزای اصلی سبد غذایی مردم در ایران تبدیل شده است، بازار کاشت گلخانه ای و خرید و فروش عمده خیار بسیار داغ می باشد.

پس از اینکه میوه به اندازه قابل فروش رسید نباید روی گیاه باقی بماند. میوه بیش از حد رسیده می تواند طعم تلخی داشته باشد و بازارپسندی آن را کاهش دهد. میوه بدشکل می تواند در محیط های گلخانه ای به دلایل مختلفی رخ دهد. این میوه را همانطور که می بینید هرس کنید تا گیاه بتواند منابعی را برای رشد میوه های قابل بازار مصرف کند. خمیدگی و پیچ خوردگی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که برخی از آنها با هم ارتباط دارند.

کمبود آب می تواند باعث تغییر شکل میوه شود، و این می تواند در صورت ناکافی بودن مواد مغذی ضروری گیاه مانند پتاسیم افزایش یابد. گاهی اوقات میوه ممکن است بر روی یا بین اشیایی مانند گیره درخت انگور یا سیم های آموزشی گیر کند و بر رشد آن تأثیر بگذارد.

اصول تولید خیار گلخانه ای

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا