آراد برندینگ

طعم پولدار شدن را با کنجد تجربه کردم

طعم پولدار شدن را با کنجد تجربه کردم

از کودکی دوست داشتم طعم پولدار شدن را تجربه کنم و یک کار آفرین موفق در کشورم باشم تا اینکه با ایده پدرم در حوزه کنجد شروع به فعالیت کار خود کردم و به آرزوی کودکی ام رسیدم.

کنجد خام

از سنتهای قدیمی که به صورت کتاب و نوشته در آمده اینگونه عنوان شده است مصرف کنجد خام به مدت صد روز می تواند از بسیاری از بیماریها جلوگیری کرده و رنگ چهره در سال اول استفاده شاداب و فربه می شود.

در سال دوم موهای خاکستری به رنگ سیاه بر می گردند و در سال سوم باعث رشد دندانها خواهد شد ممکن است خیلیها به این نظر  باور نداشته باشند.

اما طب چینی معتقد است، ماهیت قوی این محصول به یک فرد اجازه می دهد تا به سلامتی و  سنین بالا زندگی کند به همین دلیل این دیدگاه باعث می شود کنجد سیاه باید غذای سالم شناخته شود.

یکی از مواد مورد علاقه در غذاهای ژاپنی، چینی و دیگر غذاهای شرق آسیا خمیر کنجد سیاه است، به این دلیل که طعم بسیاری از غذاها را افزایش داده و ادویه‌ای باستانی است که دست‌کم ۵۰۰۰ سال بخشی از فرهنگ ساکنان آن مناطق را مورد دست خود قرار داده است.

حدود یک دهه پیش سریال ژاپنی بنام کوروگوما در مورد بذر کوچک کنجد سیاه در کشورهای غربی محبوب شد و این سریال در رستورانها باعث شد تا سرآشپزان به تنوع و فراوانی آن پی بردند و متوجه شدند که می توانند توسط دانه های کنجد سیاه انواع خوراکها و دسرها را تهیه کنند و بتوانند از این طریق مشتریانشان را افزایش دهند.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo.jpg

کنجد سفید

در حال حاضر، کنجد سفید بطور گسترده در مناطق گرمت در جهان رشد می کنند، با بزرگترین تولید در سودان، هند، میانمار و تانزانیا اتفاق می افتد. و در بسیاری از کشورهای این گیاه اغلب به عنوان یک محصول کوچک در مزرعه رشد می کند و برای افزودن طعم و تنوع به غذا های شمحلی به جای به عنوان منبع اصلی روغن پخت و پز استفاده می شود.

علاو بر این، در بسیاری از مناطق از ارقام به کار گرفته شده در هنگام رسیدن با بلوغ، بسیار مستعد کشندگی بود، بنابر این برای کاهشن این ضایعات ، فرایند بر داشت محصول فشرده می باشد.

در دهه 1930 در امریکا معرفی با این حال شواهد تاریخی نشان میدهد که توماس جفر سون بیش از 200 سال پیش دانه کنجد را در نمودار های آزمایش رشد داده است.

او این نام را بنی یا بن، نامی که در افریقا استفاده می شد می نامید. اولین تولید تجاری ایلات متحده در دهه 1950 پس از کشف جهش غیر مخرب در سال 1943 اغاز شدکه اجازه تولید و توسعه گونه های مناسب برای بر داشت ماشین راداد.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (1).jpg

کنجد سیاه

کنجد سیاه دارای قدمت طولانی بوده و کاشت و استفاده از آنها به قبل از میلاد مسیح متعلق می باشد و استفاده های زیادی از آنها به صورت کوبیده شده، روغن و یا دانه ای می شده است.

کنجد از دسته دانه های روغنی محسوب شده و حالتی صاف و ریز دارند که در داخل غلاف بوده و بعد از خشک شدن طی مراحلی آنها را جمع آوری می کنند.

امروزه به دلیل مطرح شدن خاصیت این نوع از محصولات در سراسر جهان از کنجد سیاه در غذاهای مختلف و به عنوان چاشنی و یا ادویه استفاده می شود و مهمترین خواص آن ضد پیری و بازگشت نیروی جوانی می باشد که با استفاده از این محصول بسیاری از داروهای توان بخشی جنسی و جسمی نیز ساخته می شود.

کنجد سیاه که نام اکثیر جوانی نیز به خود گرفته است سرشار از ویتامین و مواد مغذی بوده که در دو قاشق از آن که حدود 15 گرم می باشد پروتئین، کربوهیدرات، انواع چربیها و میزان مناسبی کالری وجود دارد.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (2).jpg

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا