آراد برندینگ

با تولید کشمش به قله های ثروت رسیدم

با تولید کشمش به قله های ثروت رسیدم

برای اینکه یک فرد ثروتمند شوم شروع به تولید و تجارت کشمش کردم و با یادگیری مهارت های مورد نیاز، استفاده از تجربه افراد بزرگ و رعایت قوانین کلی بازار توانستم به هدف خود یعنی تبدیل شدن به فردی ثروتمند برسم و در این مقاله مشخصات بخشی از محصولاتم را ارائه خواهم داد.

کشمش ارومیه

فواید و خواص کشمش ارومیه برای سلامتی چیست؟ مسلما وقتی اسم کشمش می‌آید اولین چیزی که به یاد آن می‌افتیم شیرینی آن است. فارغ از خوشمزه بودن این خشکبار تا به حال به خواص کشمش فکر کرده‌اید؟ دوستان خبر خوب این است که این خوراکی خوشمزه نه تنها به خاطر شیرین بودنش مورد علاقه‌ی تمام گروه‌های سنی است بلکه حاوی منابع انرژی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و الکترولیت‌هایی است که به این خشکبار اهمیت تغذیه‌ای ویژه‌ای می‌دهند و نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد.

کشمش تاثیر زیادی در کاهش فشارخون و حفظ سلامت قلب دارد. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که مصرف روزانه‌ی این میوه خشک به ویژه اگر همراه تنقلات دیگر باشد، فشارخون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ از طرفی این خوراکی آن‌قدر آسان و سریع قابل مصرف و در دسترس است که هیچ بهانه‌ای برای حذف آن از رژیم غذایی خود نخواهیم داشت.

با تولید کشمش به قله های ثروت رسیدم

کشمش ایران

کشمش ایران درواقع همان انگور خشک است که به دو روش سنتی و صنعتی تهیه می‌شود. در روش سنتی، حبه‌های انگور را در یک سینی بزرگ می‌ریزند و جلوی آفتاب گذاشته تا خشک شوند. در نوع صنعتی هم از بخار گوگرد یا غوطه‌ور کردن در تیزاب یا انواع دیگر روش‌ها برای تهیه‌ی آن استفاده می‌شود. به طور معمول انگور بی‌ هسته برای تهیه‌ی کشمش مناسب است اما می‌توانید هر انگوری را خشک و استفاده کنید.

در کشور ما شناخته‌ شده‌ ترین نوع کشمش، سبز قلمی است که به‌ صورت همان نخودچی‌کشمش محبوب خودمان مصرف می‌شود. نوع دیگری از آن که تقریبا به اندازه‌ی کشمش سبز محبوب و مورد استفاده است، همان کشمش پلویی است که با عدس‌پلو و غذاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع شناخته‌‌شده‌ی دیگر کشمش در کشور ما، مویز یا کشمش بی‌ دانه است که از انگور شاهانی به‌ دست می‌آید و از قدیم‌الایام یکی از تنقلات دوست داشتنی ما ایرانی‌ها بوده است. مویز از کشمش عادی کوچک‌تر، تیره‌تر و دارای مزه‌ی تندتری است.

با تولید کشمش به قله های ثروت رسیدم

کشمش پلو

انواع دیگری از کشمش پلو هم وجود دارد که در نوع انگور و فرایند خشک شدن آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. معمولا چون در اثر خشک شدن انگور قند‌ آن به‌صورت کاراملی درمی‌آید رنگ کشمش از خود حبه‌ی انگور تیره‌تر می‌شود؛ اما در تهیه‌ی کشمش به روش صنعتی چون از گاز گوگرد استفاده می‌شود، رنگ کشمش طلایی و خوش‌رنگ‌تر از کشمش‌هایی است که به روش سنتی درست می‌شوند.

هنگامی‌ که انگور به کشمش تبدیل می‌شود غلظت ترکیبات فنلی آن به طرز قابل توجهی بالا می‌رود که این امر نقش قابل توجهی در پیشگیری و درمان سرطان دارد. ترکیبات فنلی کشمش کوئینیک اسید، گارلیک، کلروژنیک، کافئیک اسید، کاتچین و اپی‌کاتچین هستند. در حالی‌ که بسیاری از افراد عموما به خاطر حساسیت به گوگرد از خوردن کشمش‌های صنعتی که به‌ وسیله‌ی دی‌ اکسید گوگرد خشک می‌شوند اجتناب می‌کنند اما کشمش طلایی مواد مغذی بیشتری دارد؛ چون آنتی اکسید‌های گوگرد مانع از دست رفتن این ترکیبات بر اثر خشک شدن دانه‌های انگور می‌شود.

با تولید کشمش به قله های ثروت رسیدم

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا