رپورتاژ آگهی

کدام فیلتر شنی برای استخر شما مناسب است؟

فیلتر شنی یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای تمیز نگه داشتن آب استخر است. کار با این فیلترها خیلی ساده است! آب کثیف استخر توسط پمپ به سمت فیلتر هدایت می‌شود. داخل فیلتر، لایه‌هایی از شن و ماسه مخصوص وجود دارد که مثل یک توری خیلی ریز عمل می‌کنند و تمام آلودگی‌ها، ذرات ریز و باکتری‌ها را به دام می‌اندازند. بعد از اینکه آب از بین شن‌ها رد شد، تمیز و زلال به استخر برمی‌گردد.

اما کدام فیلتر برای استخر شما مناسب است؟ در حقیقت، هیچ پاسخ یکسانی برای این سؤال وجود ندارد، زیرا هم خواسته‌ها و هم الزامات می‌توانند بسیار متفاوت باشند. در این مقاله همراه شماییم تا بتوانید یک فیلتر شنی مناسب را در کنار تجهیزات استخر خود پیدا کنید. در ادامه با ما باشید.

خرید فیلتر شنی

حداقل کاری که یک فیلتر شنی باید انجام دهد

شاید بپرسید چرا شن؟ شن‌های استفاده شده در فیلتر استخر، اندازه‌های مشخصی دارند تا بتوانند انواع مختلف آلودگی‌ها را به دام بیندازند. به همین دلیل، به آن‌ها شن استخر می‌گویند. این شن‌ها خیلی دقیق انتخاب می‌شوند تا بهترین نتیجه را بدهند. گاهی اوقات هم به جای شن استخر، از عبارت‌هایی مثل «شن 16/30» یا «شن 16-30» استفاده می‌شود که نشان‌دهنده اندازه دانه‌های شن است. یک سیستم فیلتر شنی می‌تواند وظایف مختلفی را انجام دهد، مهم‌ترین آن‌ها حذف ناخالصی‌ها و ذرات معلق از آب استخر است. این امر باعث می‌شود استخر شما زیباتر و ایمن‌تر به نظر برسد. همچنین، یک فیلتر استخری، آب را در جریان مدام می‌اندازد که این امر سرعت تولیدمثل میکروارگانیسم‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

انتخاب فیلتر شنی مناسب برای عملکرد فیلتراسیون بهینه

همه شما اغلب، جملاتی مانند: «یک پمپ فیلتر باید بسیار قوی باشد» را از دوستان، آشنایان یا در اینترنت می‌شنوید. هرچند بیان این مسئله بسیار ساده است، اما برای دستیابی به بهترین نتایج کافی نیست. آنچه مسلم است این است که فیلتر شنی شما باید حداکثر هر 5 ساعت یک‌بار بتواند کل آب استخر را از خود عبور دهد. به‌عنوان‌مثال، استخر شنای شما 20000 لیتر ظرفیت دارد. فیلتر استخر شما باید حداقل 4000 لیتر در ساعت فیلتر کند تا حداکثر ظرف مدت 5 ساعت این استخر را به‌طور کامل فیلتر نماید.

هرچند که فیلترهای شنی با مخازن بزرگ‌تر، کارایی بیشتری دارند، اما درک این نکته ضروری است که قدرت پمپاژ سیستم فیلترهای شنی تنها یک عامل در فیلتراسیون خوب است. به همان اندازه مهم این است که تا حد امکان، آلودگی را پیوسته از مخزن فیلتر جمع کنید و آن را به‌طور دائم تمیز نگه دارید.

قیمت فیلتر شنی

تمیز کردن و شستشوی معکوس فیلتر شنی

همانطورکه گفتیم، برای اینکه فیلتر شنی شما به‌خوبی عمل کند، مهم است که ماسه‌های فیلتر را به‌طور منظم تمیز کنید. برای این کار، پس از حدود 5 تا 10 روز از کارکرد فیلتر، یا زمانی که خوانش فشارسنج در سمت پمپ فیلتر حدود 0.2 بار (20 کیلو پاسکال، 3 psi) از آخرین شستشوی معکوس افزایش یافته است، فیلتر را به روش زیر شستشو دهید:

  1. پمپ را متوقف کنید.
  2. دریچه‌های خطوط مکش و برگشت را ببندید.
  3. درب پمپ را باز کرده و سبد فیلتر را خالی کنید.
  4. پوشش را دوباره نصب کنید.
  5. شیر را به سمت خروجی تخلیه باز کنید.
  6. اهرم را روی BACKWASH قرار دهید.
  7. شیرها را به جهت خطوط مکش و برگشت باز کنید.
  8. پمپ را راه‌اندازی کنید. فیلتر را حدود 1 تا 2 دقیقه یا تا زمانی که آب شفاف شود، بشویید.
  9. پمپ را متوقف کنید.
  10. اهرم را روی RINSE بچرخانید، پمپ را روشن کنید و حدود 15-30 ثانیه بشویید. پمپ را متوقف کرده و اهرم را روی FILTER قرار دهید.
  11. در نهایت، شیر خروجی تخلیه را ببندید و پمپ را راه‌اندازی کنید.

خرید فیلتر شنی

چه زمانی فیلتر شنی به پاک‌سازی استخر کمک نمی‌کند؟

مهم است بدانید که چه زمانی فیلتر شنی استخر شما کمکی به پاک‌سازی استخر نمی‌کند. این در درجه اول زمانی است که استخر حاوی مقدار زیادی کثیفی یا زباله است و توصیه می‌شود به جای فیلتراسیون، زباله‌ها را با جاروی مخصوص جمع‌آوری کنید. زمان دیگری که بهتر است فیلتراسیون انجام نشود این است که آب مشکل جلبک داشته باشد. جلبک‌ها چه مرده و چه زنده می‌توانند به‌راحتی از شن‌های صافی عبور کرده و دوباره وارد استخر شوند. مجدداً توصیه می‌شود به جای فیلتراسیون، آب استخر را مستقیماً تخلیه و زهکشی کنید.

کدام شن، استخر را بهتر فیلتر می‌کند؟

ماسه کوارتز رایج‌ترین ماسه صافی است. ماسه کوارتز از کوارتز زمینی ساخته شده است که به دلیل لبه‌های تیز و دندانه‌دار خود در فیلتر کردن ذرات خارجی از جریان آب، بسیار خوب است.

آیا باید شن و ماسه فیلتر استخر را عوض کنید؟

آب کثیفی که از طریق سیستم فیلتر شنی جریان می‌یابد توسط ماسه فیلتر تمیز می‌شود. بنابراین، خاک، باکتری‌ها، جلبک‌ها و سایر ذرات خارجی، بین دانه‌های شن به دام افتاده می‌افتد. ماسه دارای سطح ناصافی است که ناخالصی‌های ناشی از جریان آب، خود را به آن می‌چسبانند. اما با گذشت زمان، زبری شن و ماسه فیلتر از بین می‌رود. دانه‌های ماسه صاف‌تر می‌شوند و بنابراین آلودگی کمتری را جذب می‌کنند و عملکرد فیلتر کاهش می‌یابد.

خرید فیلتر شنی

بهترین برند فیلتر شنی چیست؟

انتخاب بهترین برند فیلتر شنی برای استخر، یکی از تصمیمات مهم در نگهداری از این تأسیسات است. برندهایی مانند ایمکس (Emaux) و امرا (Emra) با ارائه طیف گسترده‌ای از فیلترهای شنی با کیفیت، از جمله فیلترهای شنی فایبرگلاس و کامپوزیتی، به عنوان گزینه‌های محبوب در بازار شناخته می‌شوند. این برندها با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و استفاده از مواد اولیه مرغوب، محصولاتی با عمر طولانی و عملکرد بالا را تولید می‌کنند. عوامل متعددی از جمله حجم استخر، نوع آب، میزان بودجه و نیازهای شخصی در انتخاب بهترین برند فیلتر شنی مؤثر است.

خرید فیلتر شنی

فیلتر شنی، راه‌حلی ساده و مؤثر برای تصفیه آب استخر است. نصب و نگهداری آسان این فیلترها، به شما این امکان را می‌دهد تا با صرف کمترین زمان، آبی تمیز و بهداشتی داشته باشید. اما آیا مطمئن نیستید که استخر شما در حال حاضر به چه نوع فیلتر استخری نیاز دارد و یا ترجیح می‌دهید، تعویض شن و ماسه در سیستم فیلتر استخر خود را از منابع معتبر تهیه فرمایید؟ شما می‌توانید برای خرید  و اطلاع از قیمت فیلتر شنی با برندهای ایمکس (Emaux) و امرا (Emra) و سایر تجهیزات استخر، به فروشگاه‌های معتبر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مراجعه کنید و یا با کارشناسان آن‌ها تماس بگیرید تا بهترین فیلتر، متناسب با استخر خود را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

تلفن: 02188830031 ، 02188830032، 02188864047

 

4/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا