آراد برندینگ

قیمت اسب ترکمن آخال تکه بجنورد

قیمت اسب ترکمن آخال تکه بجنورد

این نوع اسبها یالهای بسیار کوتاهی داشته و دمهای رو به بالا و پر مو که با حرکت بر سطح زمین پاها را از جهت بالا به پایین کوبش می دهد که این کار آنها باعث شده تا در پرش از موانع بسیار موفق و همیشه آماده دودین باشند. یکی از معروف ترین نژاد اسب ترکمن نامش آخال بوده که به رنگ طوسی و گوشهایی سر بالا و تیز دارد که در سراسر جهان این نوع اسب معروف بوده و تقریبا پنج هزار سال قبل از میلاد در حال زیستن بوده این نژاد قدمت دار در زمانهای قدیم که چاپار خانه تاسیس شده بود از این نوع اسبهای مقاوم و استوار استفاده می کردند تا با نهایت سرعت اطلاعات و کاه و کلش را به شهر دیگری ارسال کنند.

قیمت اسب ترکمن آخال تکه بجنورد

نژادهای مختلفی در جهان وجود داشته که از نظر قیمت بسیار ارزان و کم هزینه است، اما قیمت اسب ترکمن به دلیل منحصر بودنش نیز مقداری گران تر بوده ولی استفاده های بی شمار از آن و تغذیه با خوراک دام و طیور این شرایط را بر طرف می کند. در بیشتر مکانهای تفریحی اشخاصی سوار بر اسب بوده و در مسیر شروع به سواری می کنند و از طریق این راه برای خود کسب و کاری راه انداخته و شروع به درآمد زایی می کنند که برای مردم بسیار زیبا و دل نشین بوده و حداقل دلشان می خواهد به اندازه یک بار هم که شده آن را سوار و امتحان کنند. تنها نژادی که از اسب معروف ترکمن در دنیا باقی مانده نوع یومود و آخال بوده که در مسابقات سوار کاری از این نژاد استفاده می کنند.

اسب ترکمن بجنورد

این نوع اسبها از روشنایی خاصی در قسمتهای مختلف بدن خود برخوردار بوده و زیبایی منحصر به فردی نیز دارا می باشند و از طرفی دارای چشمانی درشت می باشند و هوشیاری بالایی را نیز دارا هستند. نکته ای بسیار اعجاب آوری را بیان می نماییم که در واقع مربوط به سالهای دور می باشد که تعدادی از افراد این نمونه اسبها را برای طی نمودن مسیری طولانی تحت اختیار گرفته و تا مقصدی بسیار دور سوارکاری نموده اند و مشاهده شده بود که این نوع اسبها تحمل بالایی را نسبت به عدم استفاده از آب و ماده غذایی داشته اند. البته در مسابقات متنوع جهانی نیز این نوع اسبهای ترکمن بسیار کاربردی می باشند و بسیاری از شرکت کنندگان توانسته اند مقامهای خاصی را از آن خود نمایند.

قیمت اسب ترکمن آخال تکه بجنورد

دیگر حیواناتی که مرکز ما آنها را در تعداد انبوهی عرضه می نماید، اسب ترکمن بجنورد است که دارای ویژگیهای مهمی می باشد که یکی از این موارد دارا بودن بدنی ماهیچه ای بوده و همچنین از سینه های ورزیده و کشیده ای برخوردار می باشند. وزن تمامی این اسبهای ترکمن بجنورد ایده آل بوده و همچنین از عمر بالاتری نیز نسبت به نمونه های دیگر برخوردار می باشند. از این اسبهای ترکمن بجنورد به منظور حمل وسایل لازم و کاه و کلش در طی مسیر بهره گرفته می شود و می توان به اندازه لازم بارهای خود را به مقصد رساند. البته شایان ذکر است که اسب ترکمن بجنورد می تواند برای مسابقات مناسب باشد و شما را برای شرکت در یک میادین ویژه همراهی نماید. از نمونه های بی نظیری که مرکز ما عرضه نموده است نوع ترکمن بجنورد است که از استقامت بالایی برخوردار است.

اسب ترکمن آخال تکه

روند قیمتی این اسبها همواره به عوامل زیادی مانند نژاد، استقامت، زیبایی، سرعت و غیره بستگی دارد که امروزه رقمهای بسیار بالا و سنگینی را نیز شامل می شود که همین موضوع سبب شکل گیری روند تجارت این حیوانات شده است. با وجود پیشرفت تکنولوژی و تولید ماشینها و وسایل حمل و نقل بسیار متنوعی که امروزه شکل گرفته است ولی باز هم افراد بسیار زیادی علاقه شدیدی به این حیوان نجیب و زیبا داشته و اقدام به نگهداری این حیوانات در داخل مزارع و روستاهای خود می کنند. هنوز هم پس از گذشت سالهای بسیار وسایل نقلیه دامداران و کشاورزان بسیار زیادی همین اسبها می باشند و علاوه بر آنها افراد ثروتمند بسیار زیادی هستند که مقدار زیادی از این اسبها در مزارع خود نگهداری کرده و از آنها به عنوان نوعی ورزش و تفریح سواری می گیرند. همانطور که امروزه مشاهده می کنید ورزشگاه ها و مراکز اسب سواری بسیار زیادی در شهرهای بزرگ تشکیل شده است.

قیمت اسب ترکمن آخال تکه بجنورد

بنابراین با توجه به نکاتی که به آن اشاره نمودیم یکی از زیرمجموعه های نژاد اصیل اسب ترکمن آخال تکه می باشد که حیوانی با قامت بسیار کشیده و سر کوچک بوده که موهای ظریفی نیز داشته است و قابلیت این را دارد که مسافتهای طولانی مانند هزار کیلومتر را در یک هفته طی کند. همواره در جوامع امروزی به علت شرایط نگهداری دشواری که این اسبها دارند و فضایی که نیاز دارد و کاه و کلش یا غذای آن افراد جامعه اقدام به خرید این حیوانات نمی کنند و وسایل صنعتی را جایگزین آن نموده اند اما هنوز هم در بسیاری از مناطق روستایی که امکان رشد و پرورش این حیوانات وجود دارد افراد زیادی به رشد و پرورش این اسبها می پردازند. نکته ای که در مورد این نژاد اسبها وجود دارد کمیاب بودن آنها و اسقامت بالایی می باشد که این اسبها دارا می باشند که سبب بالا رفتن ارزش قیمتی آنها بوده که همین دلیل عامل تقاضای مناسب و محبوبیت این اسبها برای مردم شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دکمه بازگشت به بالا