آراد برندینگ

اصول کاشت و پرورش درخت شلیل

بهترین زمان برای کاشت درخت شلیل در فصل زمستان است، زمانی که درختان به صورت گیاهی بدون ریشه در فروشگاه ها در دسترس هستند. درختان با ریشه برهنه مانند چوب هایی با ریشه به نظر می رسند، اما کاشت آنها در حال حاضر به این معنی است که آنها قبل از رشد جدید در بهار زمان زیادی برای استقرار خواهند داشت. بهتر است بدانید قیمت روز شلیل در اوایل فصل تابستان کمی گران می باشد.

در حالی که محل کاشت را آماده می کنید، ریشه ها را در یک سطل محلول جلبک دریایی رقیق خیس کنید.

یک نقطه آفتابی با خاک خوب زهکشی شده انتخاب کنید. مقدار زیادی مواد آلی به آن اضافه کنید و آن را به خوبی در خاک قرار دهید. حفره ای دو برابر عرض و به همان عمق توپ ریشه موجود حفر کنید. یک تپه کوچک خاک در مرکز سوراخ کاشت ایجاد کنید. درخت جوان را در سوراخ قرار دهید و ریشه های آن را به طور مساوی روی تپه پخش کنید. با خاک پر کنید، مطمئن شوید که درخت در همان سطحی است که در کیسه قرار دارد یا اینکه پیوند جوانه نزدیک پایه تنه بالاتر از سطح خاک باشد. خاک و آب را خوب سفت کنید.

اطراف پایه درخت را با پوست درخت کاج یا نیشکر مالچ کنید و آن را به شکل حلقه درآورید تا بتواند بهتر آب را به ناحیه ریشه هدایت کند. یک سوم تمام شاخه ها را هرس کنید. انجام یک برش شدید در حال حاضر سلامت و قدرت کلی درخت را بهبود می بخشد.

اصول کاشت و پرورش درخت شلیل

نحوه ی مراقبت از درخت شلیل

شلیل نیز مانند هلو رشد سریعی دارد و در سه یا چهار سال پس از کاشت میوه می دهد. آنها مقاوم هستند و پس از استقرار نیازی به توجه زیادی ندارند. ارقام مختلف زیادی وجود دارد که همگی با طعم ها و زمان بلوغ کمی متفاوت هستند، بنابراین می توانید یک باغ کوچک بکارید تا تنوع فوق العاده آنها را تجربه کنید. روش دیگر، درختان چند پیوندی هستند که دو یا چند رقم دارند و مناسب برای فضاهای کوچک می باشد. در لیست قیمت میوه و تره بار امروز شیراز نرخ فروش این میوه به گونه ای آورده شده که به آسانی می توانید آن را خریداری کنید.

بهترین زمان برداشت میوه در زمان رسیدن است. زمانی را انتخاب کنید که رنگ به رنگ های قرمز-نارنجی-زرد پر جنب و جوش تغییر کند و میوه سفت شود. پرندگان نیز آنها را دوست دارند، پس توری را با تور پرنده ببندید تا آنها را دور نگه دارید.

اصول کاشت و پرورش درخت شلیل

چگونه و چه زمانی درخت شلیل را هرس کنیم؟

در زمستان، شاخه ها را جدا کنید تا به باز شدن سایبان کمک کنید و یک شکل گلدان V یا باز ایجاد کنید. این شاخه‌های اصلی یا «رهبران» چارچوب را تشکیل می‌دهند و می‌توانند هر زمستان برای تشویق انشعاب‌ها کاهش یابند. این روش هرس کردن مانند درخت سیب می باشد و به همین دلیل فروش سیب عمده و شلیل در یک بازه زمانی و با قیمت مشابهی انجام می شود.

پس از استقرار، برای حفظ شکل باز، چوب‌های مرده و بیمار و هر شاخه‌ای که به سمت داخل رشد می‌کنند، هرس کنید. در صورت نیاز آن را هرس کنید تا اندازه قابل کنترلی داشته باشید.

میوه های اضافی را در اواخر بهار نازک کنید – به دنبال خوشه هایی باشید که خیلی نزدیک به هم رشد می کنند و به آرامی بچرخانید تا جدا شوند.

اصول کاشت و پرورش درخت شلیل

.

.

امتیاز شما به این مطلب
تبلیغات

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا